måndag 11 augusti 2008

Svenskt OS-hopp 2012

Jag jobbar extra som timvikarie på ett ställe där jag 1. kan vara ganska ofta 2. gör väldigt lite 3. tjänar hyfsat bra.

Med andra ord så har jag alla förutsättningar till att bli en väldigt het medaljkandidat i luftpistolsskytte, 10 m, i London OS 2012. Och det som är det mest finurliga med den här grenen, om jag lyckades, vilket jag förmodligen gör, är att jag kan delta i typ 38 OS till eftersom jag mest troligt kan hålla på med sporten på elitnivå tills jag dör.

Jag kommer att bli en OS-legend! Som Sara Wedlund en gång i tiden var.... eller...ja

Se på Ragnar Skanåker, han är ca 100 år gammal och slutade förra året.

Varje gång jag är på extra jobbet och drar in kosing så kan jag samtidigt sitta nånstans med min pistol och skjuta prick.

Ska ut och samla sponsorer nu, vi hörs sen.............

Daniel Falkelind, 31, poserar med OS-bucklan från Londonspelen.

"Han har alltid varit en skjut-talang utöver det vanliga" säger skjut-tränaren Lennart Hobring, som tränade Daniel mellan åren 1990-92.

Fotnot: Lennart slutade som tränare 1992. Nuförtiden driver han en egen firma som sysslar till 50% med genmanipulation av husdjur och 50% avancerad och olaglig djurcirkus.

1 kommentar:

Anonym sa...

lennart hobring..must must