tisdag 26 augusti 2008

Kriminalvårdens kennelklubb

Jag skrev i ett tidigare inlägg om en familj i Linköping som inte kunde hålla koll på sin kamphund. Vilket resulterade i att en polis sköt ihjäl den i nödvärn när den gjorde utfall.

Hundägarna, som bestod av ett par där tjejen såg ut som Leila K och mannen såg ut som Ara fast han gick runt med mysbrallor märkta "Kriminalvården" istället för brottardräkt, satt och snyftade i TV och skulle stämma polismyndigheten som hade dödat deras hund som alltid varit så snäll och aldrig skulle göra någon illa.

Men idag så har hundägarna bestämt sig. De ska börja föda upp pitbull hundar istället för amraff, som den tidigare hundrasen hette. Vilken genial idé! Då kan dem ju fortsätta att vara bittra på samhället när polisen skjuter ihjäl deras misskötta hundar en andra gång.

Helt otroligt att det inte verkar finnas någon lag eller instans som kan gå in och förbjuda det här efterblivna paret att få föda upp hundar! Stackars hundar och grannar.....

Det blev en utredning av dödsskjutningen som slutligen visade att polismannen hade agerat korrekt, vilket jag också skrev i mitt inlägg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har skitstora bröst... kanske främst för att jag är fet, men jag har kanske också massa storabröst-gener.

Du skriver så klokt om kamphundsdebatten att jag börjar tro att Karras inte dog förgäves...