tisdag 5 augusti 2008

Samtal med en sommarjobbare

Jag stötte på en gammal hederlig sommarjobbare igår. 18-20 år, finnig, långt hår, målbrott, ja ni får säkert en bild av Björn Gustavsson framför er och det var faktiskt inte helt olikt.

Iallafall så sålde den här pojken varm korv på gågatan i Östersund. Jag var väldigt hungrig och ville därför inhandla en tjock korv av honom.

- Hej *ingen kontakt*...Hallå!!
-Jaha, hej.
- Jag skulle vilja ha en Chorizo.
*han tittar ner i sin lilla korvgrill* och hittar efter lite om och men en tjockare variant av korv
- Här har vi en. Jag ska bara kolla och se om den är klar. *under tystnad inspekterar han korven*
Iofs så vet jag ju inte hur den ska se ut när den är klar men den här är nog klar!
- *asg* Så jag måste smaka på den menar du?
- Ja, typ.
- Lovar du slantarna tillbaka då om den är rå?
- Ja. Det är klart.

När jag betalade så försökte han även blåsa mig på 80 spänn. Han körde det gamla "ge tillbaka 4:a 50-öringar och tror att jag missar de 4:a tjugorna"-tricket. Ser jag ut som Linda Rosing eller?

Jag slängde i mig korven och kunde konstatera att det var en halvklar bratwurst han hade gett mig. Jag kokade av ilska och skrek *järnspikars* högt 3 gånger utanför Restaurang Volos på gågatan.

Jag tänkte gå tillbaka och göra en omvänd *nippon* på honom. Det är ett avancerat judokast som jag inte har använt sedan jag tog gult bälte i Valla sporthall 1990!

Men sen så kom jag på att han faktiskt bara var en simpel sommarjobbare. Alltså en prao-elev som har avancerat lite. Jag ska väl kanske vara glad att jag fick en korv överhuvudtaget....



Min flickvän säger att hon helst vill mumsa på korvar som är lite svarta. Jag tror dock att det kan vara väldigt ohälsosamt.

Inga kommentarer: