söndag 3 augusti 2008

Snurrig i skallen?


Östgöta correspondenten skriver idag om en kille som heter Martin Lindström. Han fick besked om att han hade diabetes för ett halvår sedan.

Vad blir då den naturliga reaktionen vid ett sådant besked?

Jo, för Martin föll det sig mest naturligt att knyta på sig löpardojjorna för att sedan jogga från Göteborg till Stockholm, tur o retur. Han vill samtidigt uppmärksamma diabetessjukdomen. Bloggar gör han under tiden på http://www.diabeticontherun.com/

Då undrar jag: snurrar det till i skallen när man får ett sådant besked? Blir man knäpp?

I mina ögon så skulle nog det mest naturliga vara att se Martin sitta i en sunkig tvåa på Hisingen med en kanyl i armen.

Men det är naturligtvis också en ganska extrem reaktion.

Om jag får en oväntat hög restskatt nästa år då ska jag nog snorkla hela Göta kanal. Samtidigt så vill jag uppmärksamma fattiga stackare som får alldeles för mycket restskatt genom att blogga om det på: fattigafalkensomharfattjattemycketrestskatt.blogg.se.

1 kommentar:

Unknown sa...

Good good good......