söndag 17 augusti 2008

En intervju


Här kommer en intervju som jag nyligen gjorde med författaren Jan Guillou.

Hej Jan. Kul att träffa dig.

Du kan kalla mig Hamilton, Carl Hamilton.

Va? Nä...ehh...det får bli Jan va?!

Caarl. Hamilton.

Äh va fan...lägg av nu. Man får intrycket att Madame Terror är boken som sätter punkt för trilogin om svenska spioner och agenten Carl Hamilton, är det så?

Jag sitter ju här. Carl Hamilton i egen hög person. Jag vet inte vad du pratar om din stolle....

Jamen skärp till dig nu. Är det slut på Carl Hamilton romaner för din del?

Romaner? Vad fan...här springer jag runt i Stockholm beväpnad upp till tänderna och jagar avhoppade ryska agenter och så sitter du och ställer frågor om några djävla böcker.

Suck. Du är ju helt knäpp i huvudet.

Fråga något annat. Kan du inte fråga vad jag har för vapen?

Jaha, vad har du för vapen?

Kan jag tyvärr inte svara på. OM jag skulle knysta något om detta så blir jag tyvärr tvungen att döda dig.

Jaha. Men då skiter vi i den här djävla intervjun. Inte så lätt när du inte ens kan svara på de frågor som du själv ställer, eller?

Jag är en svensk superagent. Jag skjuter först och frågar sen!

Jajajaja. Ha de bra Janne och hälsa grabbarna på Säter.

För helvete, jag heter Carl. CAAAARL!!

Whatever.....Hej då!!!!

Over and out!

Inga kommentarer: