torsdag 17 juli 2008

Vidskepelse

Jag har märkt att det är ganska många i min bekantskapskrets som tror på tomtar och troll. Jag skulle vilja säga att de är otroligt naiva när det gäller vissa saker.

Det händer titt som tätt att jag får mail med en massa konstiga uppmaningar. Om du utför dessa så kommer det att resultera i antingen rikedom eller nåt me kärlek. En person med båda fötterna på jorden kan ganska snabbt lista ut att det inte finns en chans i helvete att det skulle funka. Det är ungefär lika troligt som astro_li@hotmail.com´s horoskop.

Det kan börja typ så här: Det här låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Gör du på det här viset så kommer du att få lycka i resten av ditt liv. Så blev det för mig!!

Jag undrar vem som börjar skriva de här breven egentligen? Någon som lever i en fantasivärld kanske eller så är det någon om gillar droger.

Egentligen så tror jag tyvärr att det är någon stackars kontorsråtta som sitter och svettas på någon sunkig kundservice i norra delen av Sverige som ville ha lite spänning och snabb bekräftelse i vardagen.

TIPS: Börja blogga eller skjut en kändis istället!!

Uppmaningen kan vara typ att man ska skicka vidare brevet till dina 10 närmaste kompisar el hitta en svart och en vit katt och rycka den i svansen 2 ggr el springa i cirklar på ett grusplan i 10 min el hitta en labrador som du kan rida på i 10 meter etc. Jag har väldigt svårt att se att dessa utföranden ska bringa tur för resten av livet.

Men det kanske är jag som är lite fyrkantig....?!


Labradoren Turbo-Diesel, för snabb transport i 10 meter-->

Inga kommentarer: