måndag 7 juli 2008

Mina favoritdjur

Lars Lagerbäck, 60, fotbollstränare Stockholm










10. Räv. Gillar räven väldigt mycket. Vissa rävar har dock något konstigt med pälsen och det drar ner betyget lite. Vår doktor, Anders Valentin, säger att det kallas för Ribery-frilla, när räven ser ut så där.

9. Fisk. Kan inte precisera mig mera. Jag gillar alla fiskar. Särskilt lax.

8. Kyckling. Det är så himla gott med en smaskig curryröra till.

7. Anka. Gillar serier. Min favorit anka är Knatte. Han är litegrann som Chippen tycker jag.

6. Mus. Söta små djur. Musse Pigg är mus men kanske lite för homosexuell för mig.

5. Katt. Fantastiskt husdjur. När jag var liten så brukade jag jaga dem med pilbåge.

4. Panter. Ljungberg har en stor djävla panter på ryggen. Jag är sjukt sugen på att skaffa en likadan. Jag o Ljungberg, hehehe!

3. Babian. Såg några när jag var i Gibraltar på 70-talet. Nästan som människor, fast med ett väldigt obehagligt och konstigt arsle!

2. Orm. Läbbigt djur utan fötter. Vissa är till och med giftiga. Skräckblandad förtjusning.

1. Lejon. Kungen av alla djur. No questions asked!

Inga kommentarer: