söndag 6 juli 2008

Hockeyfrilla

Det är förbaskat lätt att känna igen hockeyspelare när de är ute och flanerar på stan.


Antingen så har de: trasiga Jofa mjukis brallor anno 1989, keps på sig vänd bak och fram (ofta märkt CCM), snus modell större under läppen, flipflops alt badtofflor och hängig t-shirt märkt "tv-pucken ´92"


Eller så har de: trasiga Jofa mjukis brallor anno 1989, keps på sig vänd bak och fram (ofta märkt CCM), snus modell större under läppen, flipflops alt badtofflor och en t-shirt modell mindre märkt "gymgrossisten"


Det här stämmer förvånansvärt ofta. Jag har inget bra svar på varför de klär sig så här.


Den som vet får gärna förklara för mig!!



1 kommentar:

Anonym sa...

Va ska man säga... Din observation stämmer. Visst beter sig även hockeyspelare som vilken annan lagidrottare (flockdjur) som helst. Studerar man andra grupper som tex en fotbollspelares nyfunna kärlek till tatueringar a lá rock n roll, en basketspelares släpande kobenta gångsätt, innebandyspelares stylade och slingade hår (dokusåpafrippa)kan man tydligt se att lagidrottaren anpassar sig till sin omgivning och finner en trygghet i detta. Nu råkar ju hockeygarderoben även vara mycket funktionell och bekväm. Dock fruktansvärt ful och därför inget för mig. Men visst använd gärna mig som ett talande exempel så ska du snart få ta del av min nya studie kring sambandet mellan kronisk fotsvamp och stora fötter.