tisdag 22 juli 2008

Samtal med min mäklare

- Daniel
- Hej, det här är **** från Linköpings *********
- Hejsan. Hur ser det ut med budgivningen?
- *stressad o lite uppjagad* Jo, det är bra bra bra. Vi kör på nu va. Det är 2 som håller på och lägger bud. Men vi jobbar vidare, kör på. Nu är vi med i racet.
- Jaha ok. Bra. Hur ser de närmaste dagarna ut?
- Jo det var det jag ville komma till lite, hehe. Jag åker nämligen på semester imorgon och är borta ett par dagar.
- Jaha?
- Ja, alltså det spelar ingen roll. Jag har telefonen med mig. ***** på kontoret fixar det här. Inga problem. Vi kör på. Nu är vi med i racet så att säga. Vi kör på nu va....
- Jaha, det blir väl bra då kanske. Hur länge blir du borta.
- Ja, alltså, jag är tillbaka nästa vecka. Men det spelar ingen roll, vi kör på.
- Ok, men då hörs vi så fort det händer något då?
- Jajajaja, visst! Jag hör av mig så fort jag vet mer. Annars så kommer ***** på kontoret att höra av sig.
- Ok, trevlig semester då.
- Tack tack tack.

Så här i efterhand vet jag inte om det är så djävla bra att min mäklare drar iväg på semester bara så där, mitt i budgivningen!!?

Inga kommentarer: