torsdag 24 juli 2008

Polishund

Ok, jag har väl någon sorts dubbelmoral. Jag gillar verkligen djur och jag gillar dessutom att äta upp dem. Jag tror inte djuren gillar att jag äter dem. Men det är ju så förbaskat gott!!

*mums mums*

Igår så hände en olycka i en stadsdel i Linköping som heter Skäggetorp. Det handlade om en hund som hade smitit från en bidragsfamilj. Hunden som var en kamp-ras var väldigt arg. Trots att hunden bara var 1 år så hade den redan 6 barn, mycket märkligt. (Hunden hette inte Elisabet Fritzl och bodde i en källare).

Hunden hade tidigare spridit skräck i närområdet pga deras värdelösa ägare som lät den springa fritt. Men igår så sprang den fritt lite för länge. Grannarna larmade polisen och när de anlände så gjorde hunden åtskilliga utfall mot dem. Tredje gången så fanns det ingen annan utväg än att skjuta hunden. Den hade då precis innan huggt mot den ena polisens ben. När hunden sedan sprang mot polisen med rest agg så small det.

Ni som inte håller med mig så får jag väl be om ursäkt då. Men FAAAAN vad jag tyckte att det var rätt!! Och de som ägde hunden bör defenitivt aldrig få skaffa husdjur igen....

De har nu utalats sig i lokalpressen och tycker att det är helt otroligt att polisen kan agera så. Det var ju bara en valp.

Hmmm....undrar hur man tänker när det kommer ett odjur rusande mot sig? Tänker man: hmm...det skulle ju faktiskt kunna vara en valp. Då kanske det inte gör så ont om den hugger mig i låret?!

Förmodligen inte! Skjut, skjut, skjut......

Inga kommentarer: