fredag 18 juli 2008

Köa

Näst efter att dö och att flytt-städa, så är köa det tråkigaste som finns här i världen. Det börjar så smått kännas som att det inte är en tillfällighet längre när samma scenario drabbar mig gång på gång.

T ex när jag ställer mig i bankomat kön och det är typ 10 pers framför mig. Hälften av dessa verkar använda kortet för första gången för de vet inte om de ska stoppa in kortet där pengarna kommer ut eller där minneslappen kommer ut eller kanske i det där andra facket som är ledigt där det står "stoppa in kortet här"...mycket märkligt.

Men iallafall, när det äntligen är min tur så kan jag snabbt konstatera att "endast 500 kronors sedlar är tillgängliga". Då brukar jag överväga 2 alternativ:

1. Råna gubben med vit käpp och luffarkeps, dvs han som tog ut den sista hundringen.

2. Ta ut 500:- trots att jag bara behöver 20 spänn till kaffet.

Det brukar sluta med det sistnämnda trots att det första börjar locka mer och mer.

När jag sedan har gjort mitt ärende och vänder mig om kan jag, i 9 fall av 10, konstatera att det inte är någon som har ställt sig i kö bakom mig. Kön var alltså MAXIMERAD exakt när jag ställde mig där.

Om det nu finns en gud någonstans så måste han verkligen gilla att se mig stå i kö!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med. Jobbiga saker alla tre. Han som stod före mig i bankomatkön idag vägrade acceptera att det inte var touch-screen på bankomaten. Jag trodde han skulle trycka fingret rakt genom den där rutan där det stod 2000 och att fingret skulle komma ut i Kina.
Det kändes så onödigt. Så respektlöst. Slösa med min tid på det sättet.

Anonym sa...

Dom där 150 kronorna du betalar till din bank varje år möjliggör att betala kaffet direkt med ditt kort...fråga din bank efter en manual eller fråga på fiket om en kortläsare...dom brukar vara ganska små med en display samt nåra knappar med siffror på, mest troligt 0-9....den lilla lådan "kommer överens" med ditt bankkonto om avgiften för kaffet...

kolla även www.visa.se

hälsa..