tisdag 15 juli 2008

Stalker?

Under våren och sommaren så har jag ett flertal gånger haft missade samtal ifrån ett okänt mobilnummer. Personen ifråga har samtliga gånger lämnat ett så kallat mobilsvar till mig. Jag finner det här lite obehagligt eftersom samtliga mobilsvar består av att denna kvinna andas tungt i andra luren utan att säga något.

Personen finns inte i telefonkatalogen.

Jag tänkte ett tag att det kanske var nån av de där djävlarna som jobbar på Radio o Tv-tjänst i Kiruna som ville spela mig ett spratt. Eller kanske Kicki Danielsson.

Jag har tyckt att det hela har varit lite läbbigt.

Men för någon dag sen så kom det fram vem det var. Kvinnan är min farmor!!!

Hon har på sin nyinköpta mobiltelefon ringt mig ett flertal gånger och när det sedan har tutat fram till mitt mobilsvar så har hon inte fattat vad det är för något. Hon har med andra ord varit kvar i luren och andats lite tungt som gamla människor gör. När det sedan har dröjt alldeles för länge mellan signalerna (eftersom det inte är några signaler under tiden man pratar in mobilsvaret) så har hon slutligen lagt på.

Fan vad knäppt va?

Jag funderar på att ge tillbaka med samma medicin. Ringa skyddat nummer till henne och bara andas tungt i luren för att sedan lägga på.

Men jag kanske hoppar det...........
Någon annans farmor

Inga kommentarer: