fredag 22 februari 2008

Virus!

Ett säsongsbetonat virus har nu nåt Sverige. Det kallas för festival men är i själva verket mera ett skvaller spektakel. Tanken är dock att man ska tävla i något som kallas för schlager. Schlager är en överdrivet trallvänlig form att musik.

Jag vet inte vad jag ogillar mest egentligen: själva musikgenren eller cirkusen runt detta spektakel.

De flesta verkar i allafall få något slags obotligt schlagervirus när det börjar bli dags för det här eländet. Av mina närmaste vänner så är det inte många som gillar den här tävlingen men i stort sett ALLA sitter och tittar på skiten. Varför?

De spelar ingen roll om det är ett tredje världskrig på gång eller om statsministern skulle bli skjuten. Löpen hos kvällstidningarna kommer ändå att skrika ut till hela svenska folket att "Christer Björkman rasar!" Det som gör Christer så kokande av ilska är att Carola inte hälsade på honom i "green room" och nu vill Christer starta ett så kallat "Schlagerkrig"

Jag skulle kunna tänka mig ett alldeles eget schlagerkrig. Ett schlagerkrig som riktar sig mot alla som är involverade i den här smörjan. Ett krig med syfte att befria det svenska folket ifrån schlagern!!!

Lyckas jag med detta så kommer jag förmodligen att bli Sveriges största frihetshjälte genom alla tider!!

Ät skit, Carola o Christer!!

Inga kommentarer: