söndag 17 februari 2008

Veckans lista

Varje söndag så tänkte jag lista de skönaste respektive oskönaste för veckan som har gått. De/Det som hamnar på listan har gjort störst intryck på mig personligen under den gångna veckan.....

Här är veckans lista:

Veckans arrangemang: Tveklöst Skidskytte VM i min hemstad Östersund. Med över 100 000 åskådare så kan det inte bli annat än succé för huvudstaden i Republiken Jämtland.

Veckans tackling: Färjestads Esa Pirnes propp på Wargh i MoDo, SMACK!!
http://www.youtube.com/watch?v=sbKf9gJHxDE

Veckans besök: Emmy och Magnus som var i Linköping under helgen. Det var riktigt lyckat!!

Veckans konstaterande: Emmy berättade vid frukostbordet imorse att om hon hade fötts som en kille så hade hon hetat Pirmin (efter utförsåkaren Pirmin Zurbriggen). Då sa hon till mig att..."Då hade det varit Pirmin och Magnus som hade kommit och hälsat på dig istället"

Magnus ställde sig dock tveksam till att ha en partner som heter Pirmin eftersom han endast känner dragning till människor av motsatt kön.....

Veckans sylt: Hjortronsylt naturligtvis, mumma!

Veckans hemsida: http://www.jogg.se/ Om man nu gillar motion.......

Veckans 3 osköna:

1. Träff träff bom bom träff, varför skjuter svenskarna så långsamt och varför siktar de så dåligt, VARFÖR???

2. Att häst 12 i V 75-7 verkar vara sjukligt förtjust i hö, blommor och annat hästgodis. Pga detta så orkade hästkraken endast springa in på en generande 3:e plats, varför äter du inte proteinpulver som alla andra hästar? VARFÖR??? (Hade kraken vunnit så hade vi haft alla rätt)

3. Att ingen människa i detta landskap är intresserad av att köpa min Polo. Att dem inte fattar att det är årets klipp. Min fina Polo för den symboliska summan av 8900:-. Varför kan inte alla se hur fin den här sportbilen egentligen är, VARFÖR???

http://www.blocket.se/vi/15037298.htm?ca=14_s











Inga kommentarer: