fredag 15 februari 2008

Märkliga människor...


Del 3: Gymapor

Jag har flanerat på en del gym under de senaste åren. Mitt mål har, tro det eller ej, inte varit att få stora muskler utan att bli stark. Jag har hela tiden haft olika intressen som krävt en viss styrka,så jag skulle vilja säga att det har varit ett "nödvändigt ont".

Nästan varje gym jag varit på har haft sina egna gymapor. För er som inte vet vad jag menar kommer här en beskrivning:

I mina ögon så är en gymapa en kille med stor överkropp och väldigt smala ben. Han bär ofta väldigt luftiga mjukisbrallor och tajt linne. Av nån konstig anledning så kräver små ben stora brallor och stor överkropp små tröjor. Redan här förstår man att det är något som inte står rätt till....

Som uppvärmning så brukar den här typen av killar gå på rullbandet. De brukar inte gå i normal takt utan mycket snabbare än alla andra. Problemet är att de har balans som en 3-åring och koordination som en 90-åring. Jag tror att det är här begreppet "gym-apa" har sitt ursprung. Det ser faktiskt inte ut som om det är en vanlig människa som är på promenad.

En annan rolig grej är när denna person ska byta om. Han har alltid skåpet som står framför en spegel. Varje gång han vänder sig som så har jag noterat att han slänger ett getöga på spegeln.

Jag tror han tänker: Har jag så stora biceps som jag tror?

När jag iaktar honom tänker jag: Undrar om han är så störd som han verkar vara?

Svaret på hans fråga är förmodligen: Nej, tyvärr så är de nog inte så stora som du tror!

Svaret på mina fråga är förmodligen: Ja, exakt så störd är han!

Undrar om de här killarna har något mål med sin träning? Vad jag har förstått så sysslar de flesta inte med någon sport eller har ett yrke som kräver den här typen av muskler. Just därför tycker jag att det här är mycket märkligt....


Inga kommentarer: