fredag 8 februari 2008

Märkliga människor...

Det finns 3 kategorier av människor som jag ibland kan ha ganska, och i vissa fall väldigt svårt för.

- Dörrvakter, väktare eller andra låtsas poliser
- Militärer
- Riktiga gymapor

Del 1: Dörrvakter

Ni som känner mig vet att jag inte är någon bråkstake. Jag har aldrig blivit utslängd ifrån krogen eller liknande och har aldrig i hela mitt liv varit i slagsmål. Jag har alltså aldrig egentligen varit i någon riktig dispyt med en dörrvakt.

Detta hände i lördags:

Vi var ett gäng som skulle gå ut på Harrys i Linköping. Vi låg alla på en väldigt lagom nivå, vi var med andra ord salongsberusade allihopa.

Först hände detta när jag skulle gå in:

Vakten: Du har trasiga byxor.
Jag: Hur då menar du? (jag har en liten reva i jeansen som ungefär 75% av alla i min ålder har)
Vakten: Dina jeans är trasiga!
Jag: Oj då, det visste jag inte om.
Vakten: Gick jeansen sönder på vägen hit eller?
Jag: Ja, det måste dem ha gjort. Jag fastnade i cykeln när jag skulle kliva av den.
Vakten: Jag får inte släppa in dig när du har sådana byxor.
Jag: Nähä.....
Vakten: Men eftersom dem gick sönder på vägen så kan jag göra ett undantag ikväll. Välkommen!

Då undrar jag. Om han ändå har tänkt att släppa in mig. Varför gör han då en så stor grej av det!!?? Jo det kan jag svara på. Det är för att han vill visa att det är han som är Gud. Det är han som ska bestämma vilka gäster som ska få finnas på den här fashionabla restaurangen (ironi) ikväll, ingen annan. Jag tror den här sjuka människan älskar det här. I hans värld så är han absolut bäst på detta. Det finns ingen annan i Linköping eller kanske inte ens i hela Sverige, som är så bra på att välja rätt gäster som just han.

Frågan för 1 miljon kronor lyder: Tror ni att den här killen skulle vilja vara polis egentligen?

Inga kommentarer: