tisdag 3 februari 2009

Dessa fåglar

Nu har de förbannade fåglarna hamnat i ropet igen. I fokus har vi en smutsig dunindustri där stora företag från Tyskland och Danmark hamnat i skottlinjen. Anledningen är att deras producenter plockat fjädrar från levande fåglar.

Jag håller med om att det är förskräckligt. Djurplågeri, helt klart.

Men jag är samtidigt lite kluven. Jag tycker att fåglar är förskräckliga. De är opålitliga, brukar bajsa på min kompis Stefan (Toppis), för ett djäkla liv, äter matrester (förlåt Skåpet), är smutsiga etc etc.
Däremot så gillar jag djur, ibland. Typ när de är snälla, kramiga eller bajsar på min kompis Stefan. Jag tycker iallafall inte att man ska plåga dem i onödan.

En gås verkar dessutom vara en förhållandevis trevlig fågel till skillnad från sina släktingar Skatan, Svanen och Fiskmåsen.




Larry Fågel, ett exempel på en bra fågel. (Mycket talar för att det var Larry som bajsade Stefan i huvudet)
Skatan Katrin, ett lysande exempel på ett riktigt oskönt fjäderfä

Inga kommentarer: