tisdag 3 februari 2009

Ett ögonblick.....

Jonas Wahlström!

Vad har du att säga om den senaste tidens avslöjanden när det gäller fågeltortyren?

Fåglar är väl inte riktigt min grej. Jag har alltid jobbat för att få bort de där asen från Skansen ända sen jag började här.

Jag hade iofs en Papegoja en gång. Jag döpte kräket till Martin Timell, mest för att han tjatade så inih****** hela tiden. Hur vet jag att det var en kille förresten? Fan! Kommer inte ihåg att jag såg nån snorre på pappisen.

Iallafall så blev jag så less till slut så att jag tejpade igen näbben på den....

Men det gjorde du väl ändå inte?

Jo, tänk för att det var precis vad jag gjorde. Han fick lite käk nångång i veckan men det var allt. En gång så rymde fanskapet och bajsade ner hela lägenheten. Som tur var så hade jag tagit med mig Martin Timell hem till Lasse (läs Lars Berghagen) vid det aktuella tillfället. Det hade varit förjäkligt om han hade bajat ner min lägenhet.....

Det här låter ju helt sjukt....

Ja, nu när jag har fått lite distans till det så är jag beredd att hålla med. Men mitt råd är: skaffa för fan aldrig nån fågel!!!

Ok, jag tar med mig det och tackar för den här intervjun!


Här är Jonas tillsammans med sitt lilla kvitterfä Martin Timell














Inga kommentarer: