torsdag 29 januari 2009

Köra bil

Jag har kommit på mig själv med att göra lite konstiga saker jag kör bil.

När det t ex dyker upp en grop i vägbanan som jag inte kan väja för så brukar jag trycka ner vänster fot i golvet och samtidigt lyfta arslet i tron på att bilen kommer att ta mindra skada. Precis som att bilen inte kommer att åka ner i gropen med samma kraft då och därmed ta mindre skada. Visst verkar det lite idiotiskt, ologiskt men samtidigt väldigt optimistiskt att ändå försöka göra så?!

En annan olat brukar inträffa när jag kör den stora röda bilen. Då brukar jag följa med me hela kroppen när jag svänger. Så t ex i en rondell så sitter jag nästan klistrad i vänsterrutan om jag kör hela varvet. Oxå väldigt konstigt.....


Tjejer brukar sällan klara av att köra ett helt varv i en rondell. (Obs! Det budskapet som denna bild vill förmedla är absolut INGET som jag står bakom, supportar eller på något sätt vill förknippa mig med.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är verkligen optimistiskt att lyfta på rumpan och sätta ner vänster fot. Kul att jag hittade din blogg.

Falken sa...

Hej! Ja, visst är det! Ett tips är att ta det som sägs i den här bloggen med en nypa salt. Det är mer som en elak humorsida än en snäll blogg. Ha de bra!