tisdag 23 september 2008

Stångåstaden - ett kommunalt fastighetsbolag

Jag har under ett halvår försökt att ställa mig i bostadskö hos det kommunala fastighetsbolaget i Linköping, Stångåstaden. Jag har försökt och försökt och sen så har jag försökt igen. Typ 3 timmar per dag, varje dag i ett halvårs tid, men det är ta mig fan helt omöjligt.

Det går till som så att man ska fylla i en intresseanmälan som består av en mall som finns att tillgå interaktivt på deras hemsida. Väldigt enkelt egentligen, 30 frågor sen så är det klart. Problemet är bara när jag kommer till steg 3 och trycker på en knapp som heter "godkänn", då kommer jag tillbaka till sida 1 igen. Dessutom så är alla fälten nollställda så då är det bara att göra om hela skiten en gång till för att sedan råka ut för samma sak igen....om och om och om igen.

Det är ungefär lika roligt som att hålla på Linköpings damer i fotboll ( finns det några supporters inom damfotbollen?).

Jag vet att Jonas Junland aldrig heller fick ställa sig i bostadskö men det var ju för att han var så förbaskat oskön. Han finns med på Stångåstadens lista över "fantastiskt osköna individer som vi hellre ser bor på gatan istället för i en sunkig lya som vi äger"
Här är Jonas från tiden då han var med i TV-programmet "Tur med djur".

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, jonas ser ut som han är från vitryssland eller nåt. men han e ju proffs så de skiter väl han i :)