torsdag 11 september 2008

Bredbandsbolaget

Det var väl fan vad omständigt det ska vara att få någonting att fungera i den här lägenheten. Internet har fungerat i ca 8 minuter sen jag flyttade in. Jag har ringt Bredbandsbolaget ett antal gånger och det är samma visa varje gång. Telefonkö i 15 min och sen nån nöt som pratar Blekinge-dialekt och förmodligen chattar på msn samtidigt.

Del av konversationen tidigare idag:

Jag: Mitt bredband har inte fungerat sedan jag flyttade in så jag skulle vilja att någon tog tag i det.

BB: Då ska jag koppla dig till Teknisk support. De kan hjälpa dig.

Jag: Ok. Hur blir det med månadskostnaden den här månaden? Det är ju ändå den 11:e idag.

BB: Hur menar du då?

Jag: Jo, det känns ju väldigt konstigt om jag ska betala för 11 dagar för någonting jag inte har haft!

BB: Jamen jag ska koppla dig till Tekniska så får de lösa det. Då kommer det att fungera.

Jag: Så jag måste alltså betala ändå......?

BB: Ja, jag ser inte att du har gjort någon felanmälan.

Jag: Men de gångerna jag ringt in och sagt att det inte fungerat, räknas inte de som felanmälan?

BB: Det borde göra det men fungerar det inte får du göra en felanmälan separat.

Jag: Kan vi inte bara konstatera att jag inte haft Internet, dvs den tjänsten jag betalar er för, sedan jag flyttade hit för 11 dagar sedan??!!

BB: Tyvärr så kan jag inte göra mer än så här. Du får prata med Teknisk support så hjälper dem dig.

Jag: Mmm...det verkar ju skitbra. Koppla mig gärna dit.

Jag hatar telefonsupport och det känns helt sjukt att jag ska betala för något jag inte fått. Även om det inte är så stora pengar så känns det synnerligen ologiskt.

Om det var så samhället fungerade skulle jag öppna en butik ögona böj.

Typ reseförsäljare: Jaha då har du alltså köpt en resa till Kreta för 2 personer i 2 veckor. Men som du kanske förstår så kan du bara vara där i 3 dagar. 11 dagar går bort eftersom jag måste tjäna lite pengar på den här skiten oxå. Är det något som är oklart med det? Nähä...vad bra. Då kör vi då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan Falken, du får ju stå på dig!! Hota med att byta leverantör, då kan du få igenom i princip vad som helst! Sen tycker jag att du ska ta ComHem i vilket fall om du har möjlighet, BBB suger ju om du inte sitter precis breve den där jävla omkopplingsstationen.

Allt bra annars verkar d ju som :)

Hör av dig när du e i Götet!

/artursson