onsdag 24 september 2008

Smygarna

Jag har några, kanske ett par, i min stora bekantskapskrets som har den osköna egenheten att smyga med allting. Allt ska vara hemligt.

Det ska smygas så in-I-helvete med allting, allt från förälskelser till inkomster. Och då menar jag inte känsliga sådana utan helt, helt normala.

T ex En kompis som fick nytt jobb på kommunen. Inget speciellt alls. Av artighet så frågade jag efter att denne berättat vad denne skulle jobba med "- Jaha vad kul, vad kommer den nya lönen ligga på?" Då fick jag ett nervöst skratt och en flackande blick till svar för att sedan mötas av en förklaring liknande "- Ja alltså det spelar ingen roll egentligen. Jag gillar inte att prata pengar men det är helt OK."

Då tänkte jag rent spontant: Vilken djävla tönt!!

Men efter att ha sansat mig ca 10 minuter så tänkte jag: Vilken djävla idiot!!

Efter att ha sansat mig i 2 år så tänkte jag: Fan vad svenskt!!


En annan gång för längesedan så var det en polare som träffade en kille. Det visade sig att tjejen gillade killen väldigt mycket och killen gillade tjejen väldigt mycket. Det var med andra ord väldigt bra förutsättningar. De blev ett par till slut MEEEEEEEEEEEEN det var det ingen som skulle få veta. De berättade för mig och ett par till men ingen annan skulle få veta.

Jag hade förstått detta om t ex den ena hade haft barn eller om de kanske hade träffats under tiden den andra hade ett förhållande eller under någon annan omständighet som kan vara lite känslig.

I det här fallet så fanns det inga hinder. De hade träffats helt vanligt, precis som par i allmänhet brukar träffas.

Sådant kan jag faktiskt inte förstå mig på.

Vad tror dem egentligen? Att dem ska få 6 års fängelse för otukt med jämnårig?

Kom igen nu.....gör som Linda Rosing, dela me er av godsakerna istället.



Linda Rosing (till vänster) här tillsammans med sin lillebror, Mats Rosing (inuti den färgade ringen)

Inga kommentarer: