tisdag 16 september 2008

P4

Jag har under ett flertal år grubblat över ett antal livsfrågor. T ex: Vad händer efter döden? Vad är meningen med livet? men framför allt: Vem fan lyssnar på P1 och P4??

Nu efter helgen så tror jag mig ha svaren till alla 3 frågeställningarna faktiskt.
1. Vad händer efter döden?

Den frågan var inte så svår att besvara eftersom det är allmänt kännt att man i de flesta fall antingen blir begravd eller uppeldad. Men för säkerhets skull ringde jag upp Sivert Öholm och frågade:

Jag: Vad händer efter döden, Sivert?

Sivert: Ja, antingen blir du begravd eller så blir du uppeldad. Har du riktigt, riktigt, otur så kommer stjärtgossarna och tar dig....

Jag: Jaha, tack så mycket då vet jag.

2. Vad är meningen med livet?

Flertalet ,av varandra oberoende, forskarrapporter visar att meningen med livet är att ha så roligt som möjligt. Eftersom jag hela tiden har varit inne på samma linje så köper jag det svaret.

3. Vem fan lyssnar på P1 och P4?

Av de som lyssnar på P1 så är 98% av lyssnarna olika kristna avarter från Småland. De resterande 2% är Sivert Öholm och hans släkt

När det gäller P4 så är det lite mera häpnadsväckande. Det är nämligen min morsa som lyssnar på P4. Som jag förstår det hela så är hon den enda i hela Sverige som lyssnar på P4. Men Sveriges radio har mixtrat lite med lyssnarsiffrorna och räknar min mamma som 150 000 eftersom hon lyssnar så mycket på P4. I snitt så är radion påslagen och inrattad på P4 22h/dygn 365 dagar om året.
CP-Åke och dragspels-kingen Chuck D under ett av sina P4 gig

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kör bara P4 radio Jämtland via internet på jobbet. Jukebox med Leif Landin är stor underhållning

Anonym sa...

Kan informera dig om att din kära far 99 % av gångerna har på P2 eller P4 i bilen när man hoppar in. Undantaget är om E eller H har lånat bilen och satt på NRJ eller The Voice på högsta volym. Mest för att se pappas reaktion. Alltid lika roligt.

Falken sa...

Hehe...jag är inte helt förvånad över den informationen. Han kan, ibland, vara en aning konservativ:)