måndag 15 september 2008

Hur ser hösten ut?

Tito Beltran, Dvärg, 56, Göteborg

På torsdag ska jag prova ut min nya randiga kostym. Som du kanske vet så ska jag ju skaka en del galler i höst. Helt sjukt. Hemma i Chile fick man pilla tjejer på bäret lite hur man vill men här i Sverige blir det ett djävla liv.

Jag tycker att det kvinnliga könet har alldeles för mycket att säga till om här i Sverige. I grund och botten är det Astrid Lindgrens fel. När hon gav ut den där boken om Pippi Långstrump så fick ju alla feminister i hela Sverige hybris. Jag tyckte hon verkade härlig i början den där unga tjejen, Pippi. Men i egentligen så var hon bara en djävla snorunge som hade en stor häst hemma i huset. Hur sjukt är det inte det? Att ha en stor häst i köket?

Nä, hon hade alldeles för mycket att säga till om Pippi. I övrigt så brukar jag inte ha några problem med unga tjejer, tvärtom.

Inga kommentarer: