torsdag 18 september 2008

Hur lång tid tar det för dig att komma iordning på morgonen?

Jan Guillou, Sopgubbe, 64, Fagerhult

Egentligen så blir jag aldrig riktigt klar. Jag är ganska snabb på de här vanliga sakerna som t ex att bajsa, äta frukost, borsta tänderna (max 2min), tillfredställa frugan (max 2min) osv.
Det som tar mest tid är att fixa till min oerhört avancerade frisyr. Det ska tvättas, balsameras, fönas, kammas, läggas i mousse, läggas i vax och sen så ska det fönas igen. Min härliga frilla blir egentligen aldrig klar. Dessutom så känner jag ett stort behov av att titta till den med jämna mellanrum (helst en gång i halvtimmen) så att det ser ok ut.

Det som har lagt grunden för mina fantastiska framgångar är, enligt mig, fördelat enligt följande:
5% min sängkammarblick

10% att jag kan döda med mitt gevär

35% att jag är kille. Och inte vilken kille som helst, jag är Jan Guillou

50% min frisyr naturligtvis. Jag brukar kalla min frilla för Janne. Folk som kallar mig för Janne brukar jag slå på käften. Jag heter Jan och ingenting annat.


1 kommentar:

Anonym sa...

Kom på en skön: Tito Beltran....