fredag 12 september 2008

Nattåg

Sitter just nu på ett nattåg på väg till Östersund. Jag har beställt tjänsten "liggvagn" av SJ och jag måste medge att den än så länge inte riktigt har gjort skäl för namnet. Men det kan väl vara jag som tolkat det hela fel.

I min kupé är det nämligen bara jag och en gubbe som är röd i ansiktet som verkar vara runt 100 somrar. Jag tror inte det blir så mycket ligga.

Klockan är nu 21.23 och gubbdjäveln har redan gått och lagt sig. Han berättade att han skulle av i Ånge, dvs 1.5 timme innan mig. Jag funderar på att spela gubben ett spratt under den här resan.

Jag har fem olika bus som jag tänkte göra under resan. Får se om jag hinner med alla fem.

  • Stoppa chokladbitar innan för kalsongerna på gubben
  • Tända lyset och skrika "Ånge nästa" när vi är i Stockholm
  • Krypa ner naken bredvid gubben när han har somnat
  • Gömma hans väskor i kupén bredvid och säga att det kom in en kille som såg ut som Tito Beltran när vi stannade i Stockholm som sa att det var hans väskor
  • Säga att jag ibland har lite svårt att hålla tätt. Sedan droppa ner lite ljummet vatten från min bädd som är överst ner på hans

Det kan nog bli rätt så lattjo det här :)

Inga kommentarer: