söndag 16 november 2008

Vad är söndagsmiddag för er?

Hemma hos mig så består en god söndagsmiddag av: blodpudding, bacon, råkost, lingonsylt och grädde.

I väldigt många fall så blir den här rätten oxå måndagsmiddag, onsdagsmiddag och eftermiddag i mitt hus.

Råkost är ett ord som bara används inom skolväsendet. Min idrottslärare Sonja sa alltid: Ät mera råkost så blir du bättre på att orientera och får mera hår på bröstet. Jag åt mest Bananaskids och drack Trocadero. Men så fick jag ju bara en 3:a oxå.

En "Rapsody in Rock" kopia i min klass försökte elda ner träslöjdslärarens hus. Han fick en 4:a i betyg. Han fullkomligt frossade i sig råkost. Han hade oxå sjukt mycket hår. Typ som Robert Wells.

En annan kompis till mig som delar mina blodpuddingssympatier är Johan. Johan är student och han har förklarat för mig att anledningen till att han lever på blodpudding är att det är billigt.

"-Det smakar faaan!!" har han sagt till mig en gång.

Till sin pudding äter han gärna en mix bestående av crabfish, hemodlad gräslök, nötcreme och en 6:a vitt.

Inga kommentarer: