måndag 10 november 2008

AIK

Trots en superbra säsong så har AIK´s styrelse beslutat att sparka tränaren Rikard (ej att förväxla med Rijkaard).

Under presskonferensen som följde så stormade (Aftonbladets ord) några AIK fans lokalen och skrek ut sitt missnöje. Eftersom jag såg en filmsnutt av debaklet så ska jag försöka berätta hur det lät.

*djupbasröstálanångorillafrånstockholmsnattmedpaoloroberto* - Öhh...määhh...rör mig inte....åååhhh..*host host* AVGÅÅ OOLA..*stampartakten* AVGÅ OLA..osv.


Vad är det där för folk egentligen?? Dem kan ju inte ens gå och prata samtidigt, var det 10 st Jonatan Hedström kopior som stormade stället eller?

Jag tyckte jag kände igen minst 4 av dem ifrån min gamla lärare Tyko Högboms favoritfilm: Nattbuss 807.

Här är Franks bror, Lars (uttalas Laaas i stora delar av Småland) Rijkaard, som tränade Östers IF under långa stunder på 90-talet när ingen såg....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vem tränade då då Öster de andra, då antagligen kortare, stunder som en säsong innehåller?
".....som tränade Östers IF under långa stunder på 90-talet"....??

Falken sa...

Det vet jag inte, jag kan väl inte ha svar på allt?! Jag kan bara konstatera att det har smugit runt en rastapojke på Värendsvallen under långa stunder på 90-talet.