onsdag 19 november 2008

Italiensk fotboll

Jag tycker att italiensk fotboll är väldigt oskön emellanåt.

Jag slötittade på en match för ett tag sedan, kommer inte ihåg mellan vilka lag, men det ena laget hade en stor tatuerad kille i sitt lag. Han såg helt livsfarlig ut. (Slötittar är när man gör andra saker samtidigt)

Nästa gång jag tittade på TV´n så låg killen ner i fruktansvärda plågor. Då blev jag lite nyfiken och undrade vad fan som hade hänt. Shit vilken smäll han måste ha fått.

Någon vecka innan detta så var jag på en trafikolycka. Det var en cyklist som blev påkörd av en bil. Han låg oxå ner och hade ungefär samma kroppsspråk. Eftersom denne cyklist var mycket svårt skadad så tänkte jag att det förmodligen är lika med den här tatuerade jätten.

Meeeen.

När man får se reprisen så visar det sig att han helt oförklarligt bara föll ihop i en närkamp, sedan kom en motståndare i kontakt med en av hans 10 fingrar. Det jag kan tänka mig är alltså att han eventuellt har ont i fingret.

Den här stora, tatuerade mördarmaskinen ligger alltså på marken, skriker och vrider sig i plågor eftersom han fick en smäll på fingret. Fan vad jag hatar italienare och italiensk fotboll efter det här!

Jag tror att allt i den där djävla ligan är uppgjort på förhand.

Men dem gör god glass och gott käk i Italien, det ska jag inte ta ifrån dem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra sagt. Men du hade kunnat byta ut italiensk mot engelsk, spansk, fransk, colombiansk, irakisk och så vidare. Tyvärr
Här är din gubbe förresten...
http://www.youtube.com/watch?v=82ochcQ56Es