tisdag 29 april 2008

Kanske lite tjatig

Men jag kan INTE låta bli att förundras över detta satans tv-program som visas på TV4 på förmiddagarna. Det heter visst "Stegvis". Programledare är en kille som förmodigen har allt som krävs för att få delta i klass 9A.

För fem minuter sen så var frågan "Vad är Futsal?"

A, Ett stränginstrument
B, En möbel
C, En bollsport

En rolig detalj är att de idioterna som ringer in förmodligen har suttit klistrade framför TV´n sen minut 1 denna förmiddag...MEN iallafall.....

Lennart från Laxå börjar att ringa in och gissar: B, Möbel.

Sedan ringer Marja från Alvesta och gissar: A, Stränginstrument.

Tredje personen som ringer in heter Ulla och kommer ifrån Väsby. Hon gissar: A, Stränginstrument. Men programledaren är snäll och säger "Det är fel, men du får en gissning till!" Då svarar Ulla: B, Möbel. Och jag kan GE MIG FAN på att hade hon fått en tredje chans att gissa så hade Ulla gissat: A, Stränginstrument igen, helt säkert!! Men iallafall....

Den fjärde personen som ringer in är Lars från Trollhättan. Han gissar: B, Möbel.

Programledaren konstaterar i vilket fall som helst att det måste vara ovanligt svåra frågor denna härliga tisdag!

Jag konstaterar att antingen är det väldigt skojfriska personer som ringer in för att skoja med den korkade programledaren..

..ELLER..

...så är det en massa trasiga människor som sitter i nån förort med en bag in box på soffbordet som luftades redan vid halv nio imorse..

..ELLER..

..så är det helt enkelt ett korkat Sverige vi lever i!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag får alldeles ont i hjärtat.
Jag trodde att reklam-tv hade underskattat människan när de började sända den typen av program men det var tydligen helt fel.