tisdag 8 april 2008

Samma ord - lika betydelse?

Jag provade att testa samma ord till två av mina vänner för ett tag sen. Bara för att se om jag skulle få samma svar.
Romme är ordet som jag testade.

Kärk Mikaelsson, Lagerchef, 27, Oslo
Romme, ja det är guds gåva till människan. Eller i allafall norska mejeriers gåva till det norska folket och de svenska invandrarna. En gång dippade jag olika chokladbitar i Romme. Det bokstavligen knullade i munnen....



Hans G Lindskog, Sportchef på Solvalla, 57, Stockholm

Romme!! Denna härliga travbana söder om Borlänge. Där har jag bläckat och kissat ner mig många gånger. Vilka härliga minnen! En gång körde jag och Leif Olsson (läs "loket") sten, sax, påse, om vem som skulle springa naken på upploppet mellan två lopp. Leif som är reumatiker torskade naturligtvis. Jag visste att han bara kunde tillverka en påse med sina stela små händer.....hehehe.


Inga kommentarer: