söndag 13 april 2008

Roligt?

Vi hade en diskussion, min flickvän och jag, angående namnet på korpenlaget vi har på jobbet. Hon tyckte vi hade ett riktigt skitnamn.

Har för mig att det lät ungefär så här:

- Räddningstjänstens IF?! Ska ni heta det? Gud vilket tråkigt namn.

- Jamen vi är ju sponsrade av idrottsföreningen och då kan det kanske vara dumt att heta typ "Nynazisterna från Lambohov". Då är det bättre att ha ett seriöst namn.

- Jag tycker ändå att det är ett tråkigt namn. Inte roligt alls.

- Ok, ja det är synd att du känner så.

----------Tystnad-------------

Jag kände mig sedan tvungen att fråga vad hennes kompisar lag heter.

- Vad heter dina kompisars lag då?

- "Alla lösa går om"

- Ok. Jag vet inte om jag tycker det är ett speciellt roligt namn heller.

- Jamen du fattar ju inte! Det är en intern grej. Deras gamla tränare sa alltid så förr i tiden.

- Jag tror jag dör i en skrattattack! Allvarligt talat så tycker jag fortfarande inte att namnet är speciellt kul....

- Men åååååh....det är ju bra mycket roligare än ert iallafall!

- Ok..........

Inga kommentarer: