måndag 28 april 2008

Full av skratt

Jag var med om en grej idag som jag tyckte var förbaskat rolig.

Jag promenerade förbi en gymnasieskola på förmiddagen och då var det två elever som käftade med varandra. Ganska hätsk stämning, svordomar, moppemusch, höjda röster, en del acne....ja ni vet själva hur det brukar se ut.

Men det som var så förbaskat roligt var att de skällde på varandra på riktig ÖSTGÖTSKA. Jag har aldrig varit med om nåt liknande. Jag gick och skrattade för mig själv hela vägen hem sen.

Om ni har hört riktig östgötska nån gång så vet ni vad det innebär. Det går INTE att skälla på någon och på fullaste allvar tro att det ska ge nån verkan om man gör det på ÖSTGÖTSKA.

Personerna ifråga lät som hämtade ur nån gammal Nyårsrevy från Mjölby eller nåt sjaskigt buskis uppträdande från Kisa.

Inga kommentarer: