fredag 25 april 2008

Månadens peppar:

April månads peppar är citronpeppar. Det konstaterade pepparexperten Anders Eldebrink, som är en del av den enmansjury som har tagit detta beslutet.

Motivering: "Citronpeppar är en väldigt speciell peppar som smakar både peppar och citron. Jag använder oftast citronpeppar till min absoluta favoriträtt som är fiskpinnar. Jag tycker att citronpepparen har kännts absolut starkast i april därför vinner den"

Anders är inte bara pepparexpert han är också känd för att vara en duktig hockeyback samt vara snarlik den där pojken i tv-programmet "Joel bitar".

Hans gamla hockeykollega Mats Näslund säger: "Första gången jag såg Anders så var jag nästan säker på att det var den där mongolida killen på TV. Jag kommer ihåg att jag några gånger kallade honom för mongis, då blev det ett djävla liv!! Ibland kontrade han och kallade mig för dvärgjävel. Men då blev jag förbannad på riktigt. Jag menar, så säger man bara inte!!"

Inga kommentarer: