fredag 2 maj 2008

Vilken är din favorit soppa?

Vilken är din favoritsoppa, Robban?

Robert Aschberg, 56, Stockholm

Jag är barnsligt förtjust i Blåbärssoppa. Men det är inte för att jag har några sympatier för det där förbannade fjolloppet i Dalarna. Jag brukar dricka min blåbärssoppa som mellanmål. En gång så råkade jag dricka lite för hastigt, då fick jag blåbärssoppa på min underbara, vita, skepparkavaj. Djävlar i helvetet så förbannad jag blev. Jag tror jag skrek något i form av "Helvetetsdjävlafaaaan" och drog av mig kavajen och slängde den på backen, sedan så stod jag och hoppade på den i flera minuter. Frugan tyckte jag överreagerade lite. Jag kommer ihåg att det var några barn i närheten, en av dem började visst lipa, djälva skit-barn!

2 kommentarer:

Anonym sa...

snackar vi samma vita kavaj som du var så barnsligt förtjust i på valborg för två år sen? har en vag känsla av att den även den gången fick smuts på sig...

Anonym sa...

Haha...jag har ingen aning om vad du pratar om nu. Du får ringa och fråga Pia istället....