fredag 9 maj 2008

Vem skickar in sånt här egentligen?

Det finns något som heter "Dagens garv" i Expressen. Där kan vem som helst skicka in en rolig historia för att på sätt bjuda sin omgivning på ett gott skratt.

Dagens historia är som följer: "Två småtjuvar lämnar fängelset samtidigt. De står utanför porten och ser sig omkring.
- Ska vi ta en buss?
- Du är inte klok...vem tusan köper en sån?"

Insändare är Björn O. Wallin.

Jag undrar lite hur han tänker....för den här historien är ju inte ett dugg rolig. Men Björn O. Wallin tyckte att den var f.r.u.k.t.a.n.s.v.ä.r.t rolig. Så rolig att han bara var tvungen att skicka in den till Expressen. Nu ska jag få Sverige i gungning tänkte han. Men han är samtidigt lite bekymrad: Tänk om alla i hela Sverige skrattar åt min historia exakt på samma gång. Blir det jordbävning då?

Jag kan se framför mig hur Björn sitter hemma i sin inrökta pensionärslya i nån buskistokig stad nånstans i Sverige och fnissar åt den där historien han en gång hörde i det mindra populära programmet "Har du hört den förut".

Fniss Fniss

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha - ja det där har du fan helt rätt i Falkie. Att man ens orkar ägna sig tid att skicka in nå dylikt och tro att folk verkligen ska skratta åt det haha. Bästa inlägget jag läst på länge!

MVH
Robban Engström
robbanbobby.blogspot.com