fredag 9 maj 2008

Är du en hårding eller en myskille?

Sverker Olofsson, 61, Vännäsby

För det mesta så är jag en riktig myskille. Men ibland kan jag bli så satans förbannad. Jag köpte en studsmatta förra sommaren. Jag hoppade som en galning nästan dygnet runt. Jag gjorde framåt volter, bakåt volter, ljushopp, ja alla möjliga konster gjorde jag på den där mattan. Det blev som en drog för mig...studs studs studs studs. Men en kväll så fick jag en riktigt snestuds och landade på taket på frugans Volvo. Det blev en rejäl buckla, både på Volvon och på mig, men de satans tillverkarna av mattan ville inte ersätta mig. De hävdade att det var SJÄLVFÖRVÅLLAT. Då tog det hus i helvete och jag skällde ut dem rackarns bastarderna efter konstens alla regler, man kan nog säga att jag blev lite hård och kantig just då.

Inga kommentarer: