tisdag 4 mars 2008

Oskön!!

Jag var på en fest för nån helg sedan och träffade på en kille med lite skev inställning till livet. Han jobbade i en stor svensk stad och var relativt välbetald. I jämförelse med övriga på festen så skulle vi nog kunna klassa honom som väldigt välbetald.

Han berättade för mig att det VIKTIGA i livet för honom är:

1. En stor lägenhet på en fin adress. Med stor menade han ca 150 kvadrat och med fin adress, enligt honom, den finaste i Sverige. Det bör väl tilläggas att personen ifråga bodde ensam, ingen flickvän eller annan familj. (Jag kan ju tycka att en fin lägenhet på 80 kvadrat kanske skulle räcka om man lever ensam.)

2. Att komma in som "VIP" på de finaste klubbarna i staden. De viktiga är inte att komma in utan att få möjlighet att berätta det här för så många som möjligt.

3. Mängden utgångar varje vecka. "Jag är ute och "tokfestar" minst 2 ggr i veckan. (Efter 3 bira så ökade mängden utgångar med 100%, helt plötsligt var han ute minst 4 ggr i veckan)

4. Att kunna köpa en flashig båt. Inte så mycket för att han gillar båtar eller sjöliv utan mera för att han skulle kunna ha råd att köpa en fin båt och framförallt för att det ger möjlighet för honom att berätta om båten under någon "fin" fest.

Jag skulle kunna ha lite förståelse för den "skryt-skrytstockholmsattityden" om det var en massa brudar på festen som han ville ligga med. Jag vågar påstå att han inte har det utseendet som gör att han får ligga utan att behöva "krydda" sina livshistorier lite. Nu var det ju bara snubbar på festen....

Emellanåt var han väldigt trevlig den här killen men jag kan samtidigt inte låta bli att tycka väldigt synd om honom. Han kan ju omöjligt må speciellt bra.....

Jag kunde inte heller låta bli att placera in den här killen under kategorin: "fantastiskt o-sköna personer"

Inga kommentarer: