måndag 31 mars 2008

Hundar och deras plast föräldrar

Jag var ute och promenerade en morgon och gjorde ett par iakttagelser som fick mig att fnissa hela vägen hem.

Det är nämligen väldigt många hussar och mattar (mattor?) som är kusligt lika sina hundar. Jag undrar om vissa enstöringar som bara umgås med sina byrackor sakta, sakta, börjar formas till dess avbild.
Undrar om dessa personer tar efter hunden beteende oxå?
Undrar om det finns forskning på detta?

Undrar hur jag skulle reagera om tanten som bor ovanför mig, Ulla tror jag hon heter, sitter och bajsar på cykelstället en tidig morgon, eller ännu värre, mitt på dagen?

Utan glasögon så skulle jag nog inte reagera alls......












1 kommentar:

Anonym sa...

Nosar och slickar Angelicas Cocker Spaniel andra hundar och folk runt könet? Det skulle i sådana fall kunna bekräfta din teori.