fredag 3 oktober 2008

Tjuvlyssnat

Här är en konverstation som jag snappade upp för några dagar sedan. Inblandade är journalisten Staffan Lindeborg och hans fru KrösaMaja Lindeborg.

K-M L: Du är så söt min lilla ekorre.
SL: Sluta nu. Jag är ingen ekorre. Du får inte säga sådär så nån kan höra.

K-M L: Är du hemma till middagen kl 7?

SL: Jag har ju sagt att jag är upptagen då. Jag och Anders Holmertz ska titta på bandade avsnitt av "Fångarna på fortet" i Bosse Hanssons husvagn kl 7.
K-M L: Men Staffan då!! Är det Anders som lurar med dig på sådana dumheter.
SL: Nej, det är jag och Anders som har bestämt det tillsammans. Så det så. Dessutom så har Bosse lyckats få tag i den oklippta versionen av programmet där Fader Fourad visar dajmkrysset och Bosse Ringholm är dyngrak och springer runt med bar underkropp.

K-M L: Kan inte jag få följa med då?

SL: Nä, det går absolut inte. Bosse gillar inte kärringar och Anders blir så fnittrig när det är en tjejer i närheten.

K-M L: Han verkar riktigt oskön den där Bosse.

SL: Ge fan i Bosse.

Krösa-Maja Lindeborg, Revisor, 45, Jönköping



Inga kommentarer: