fredag 31 oktober 2008

Hemköp 14.00

Jag är egentligen väldigt emot att besöka matbutiker på fredagseftermiddagar men idag var jag tvungen att göra ett undantag.

När jag stod i den omotiverat långa kön kunde jag tidigt konstatera att kassörskan var väldigt irriterad. Vad det berodde på kunde jag dock inte utläsa, kanske var hon nödig, kanske var hon berusad, jag vet inte. Precis när jag hade ställt mig i kön så började denna efterlysning av Pernilla.

- Kan Pernilla vara snäll att komma till Kassa 4?

I det läget brydde jag mig inte så mycket. Men när Pernilla inte kom så fortsatte kassörskan att ringa efter Pernilla på interntelefonen. Här blir samtalet svårare att följa eftersom det inte spelas upp ute i butiken som utropen gör. Jag kunde dock konstatera att kassörskan inte var speciellt nöjd med det hon fick höra i andra änden av luren.

- PERNILLA till kassa FYR..R..R..A

Som ni förstår så börjar kassörskan bli väldigt otålig. Här tycker jag att det hela börjar bli lite intressant. Jag börjar intressera mig lite för Pernilla. Vad gör hon egentligen? Uppenbarligen så sitter hon någonstans i kulisserna och trycker. Hon kanske är nödig, hon kanske är berusad, jag vet inte.

Jag börjar tänka på den här reklamsnutten som jag uppmärksammade häromdagen.

Pernilla kanske rider på en tjur i charken samtidigt som hon proppar i sig mjölkchoklad!?

Efter en del funderande fram och tillbaka så förefaller det som det mest troliga scenariot.

Innan det var min tur att pröjsa så dök hon upp, Pernilla.

Förmodligen lite mera kobent och lite mera brun runt munnen än vanligt....

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahhahahaha ;P Fina tankar du har :)

Anonym sa...

jag var på Hemköp i Östersund 21:50 ikväll, där var kassörskan väldigt stressad, hon kanske ville gå hem eftersom de stängde 22, eller så skulle hon gå ut på lagret o tjuväta snickers. vad vet jag - eller hon kanske ville hitta sin tjur i livet ?

Anonym sa...

Tjocka butiksbiträden brukar föredra snickers framför manlig fägring