tisdag 16 december 2008

Dolda talanger?

Intervju med:

Patrick Ekwall, Fåfäng, 43, Möllevångstorget

Har du någon dold talang, Patrick?

Finns det någon talang jag inte har? Jag är i det närmaste fulländad. Jag kan dansa vilket jag bevisade i tittarsuccén "Let´s dance". Jag kan blogga, surfa på nätet, nicka, fika, ja jag kan i stort sett allt du kan tänka dig.....

Hmm, men har du ingen dold talang? Som kan vara lite svårare att gissa sig till. Något som inte är lika självklart som det du nämner ovan.

Ok, jag ska bjuda på en riktig kioskvältare. Jag är en djävel på att torka mig i arslet!

Jamen va fan, är det en talang? Jag tror de flesta är ganska bra på det....

Jamen inte lika bra som mig fattar du väl?!! Jag har en synnerligen välutvecklad teknik när det gäller pappersdragningarna. Fattar du?

Nä, det gör jag inte.

Jag tar först en ganska lagom bit, säg 3 rutor. Med den här biten så gör jag själva grovjobbet, a.k.a. grovtorken. Med andra ord så avlägsnar jag de bitar som eventuellt fastnat på vägen. De lite större bitarna alltså.

Men va fan.....

Lyssna nu istället för att vara så förbaskat tjurig! Det är faktiskt Martin Dahlin som har tipsat mig om det här.

Iallafall så efter det så tar jag 3 rutor till och bara tokkör. Då torkar jag så i-n-i-h-e-l-v-e-t-e. Jag torkar o torkar o torkar tills det är helt slut på pappret. Jag försöker vika det så många gånger som möjligt för att på så vis klara av många torkar.

Nu är det dags för själva finalen. Sitter du ner?

Nej...

Men vad i helv....du...skit i det då! Nu tar jag 4 rutor. Drar först två vanliga drag. Och sen...nu kommer själva grejen: Det tredje draget gör jag åt andra hållet! Från ryggen och mot pungen, alltså helt tvärtom. Det är så sjukt djävla smart. Åt ANDRA hållet! Fattar du?

Ja, jag tror det men du får gärna utveckla det?

Jo, alltså, Martin berättade att det är tveklöst mest avföring på det omvända draget. Och det stämmer faktiskt. Tveklöst! När jag sedan gör finishen med det fjärde draget så är det kliniskt rent. Helt, helt rent. Finns inget kvar. Det är nästan så att pappret är vitare än innan....

Ja, fast det är det väl ändå inte?! Vitare än innan...

Din dumma djävel! Du fattar väl vad jag menar?!? Det kallas för målande beskrivning....

Då får jag tacka för att vi har fått ta del av din dolda talang då, Patrick.

Mr Exclusive säger over and out.

Mr Exclusive? Vem är det?

Det är ju jag för faaaaaaaan!!! Jaaaaaag Paaaatrick Ekwallllll. Fattar du ingenting ellllllller???? HELVETE!!!

Nu har jag inte tid med dig, vanliga enkla människa. Det är dags för min dagliga: "GooglaPatrickEkwallpånätet"-timme. Hej då...

Inga kommentarer: