måndag 16 mars 2009

Spökbajsare

Jag tror vi har en spökbajsare på jobbet. Eller vi kan väl iallafall konstatera att antingen så är det någon:

1....på min arbetsplats som bajsar i toaletten, spolar, för att sedan lämna toalettutrymmet. Med andra ord så stannar denne inte för att se hur spolningen har gått dvs om det är bajs kvar på porslinet.

Eller...

2...så är det någon på min arbetsplats som bajsar i toaletten, spolar, för att sedan se efter om det är rent. Om det fortfarande är rent så kletar denne in toalettborsten med nougatbitar (formodligen dubbelnougat) och kör runt i porslinet.

Jag vet inte vad jag ska tro. För visst är det väl helt sjukt att inte rengöra stolen efter sig när man använt den? Samtidigt så är betéendet under punkt 2 minst lika skruvad.

Jag vill inte fortsätta spekulera i detta nu utan att ha lite mera kött på benen....jag återkommer!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle bara vilja påpeka att den korrekta nomenklaturen gällande "spökbajsa" är följande:

Spökbajsa, ett verb ex. att spökbajsa. Fenomenet uppstår när man i lugn och ro sitter på toaletten för att uträtta sina (ibland ganska rejäla) behov. När man sedan glad i hågen reser sej och ska spola upptäcker man till sin förvåning att det inte finns nånting i själva toaskålen. Den (det) har alltå på egen hand letat sej genom kröken av bara farten. Då kan man i stilla ro bara konstatera att man just spökbajsat.

Detta kan absolut bekräftas av Horace på akademin, bara att ringa o fråga.

Falken sa...

Hej "SF"

Jag känner till verbet sedan tidigare och jag erkänner att det var lite klumpigt av mig att använda det i just det här sammanhanget.

Ibland när jag sätter mina rubriker går det alldeles för fort. Han (läs Tito) som tidigare har korrekturläst mina inlägg sitter sedan en tid tillbaka i finkan och det har gjort att det ibland har gått att hitta vissa felaktigheter i texterna.

Det spökbajsandet som du beskriver är jag själv ett stort fan av.