torsdag 19 mars 2009

Russia

Som ni säkert märkte så avslutade jag det förra inlägget med en liten inbakad hint av schlager. Så, lite om schlagerdebaklet.

Bästa uppträdandet under de här 200 schlager veckorna var helt klart "Tingeling" med komikern Dorsin som frontfigur. Fiffigt, smakfullt och trallvänligt tyckte jag.

Det absolut roligaste i hela det här framträdandet är efterspelet. En flicka från den ryska ambassaden kontaktade media och var asförbannad. Ungefär så arg som jag brukar vara när jag står i kö på konsum.

Hon var arg för att vi svenskar hade förlöjligat Ryssland. Hon förstod inte hur vi "lagom-svenskar" kunde vara så otroligt oallmänbildade som speglade Ryssland på det här viset.

HAHA! Jag är hemskt ledsen fröken Ryssberg men det är faktiskt EXAKT så här ni är i Ryssland.

EXAKT!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det märkliga är ju inte Rysslands ambassads uttalande utan att du Daniel som är vuxen och borde ha verklighetsuppfattning kollar på det där jävla skräpet till Melodifestival, man kan jämföra det med att pryglar hundar, slå sin kvinna, levandeplocka gäss och kasta sten på polisen. Melodifestivalen är ett steg tillbaka för mänskligheten....

Falken sa...

Jag håller såklart med dig. Jag såg aldrig skräpet, jag har bara hört "snacket", sen så använde jag mig utav internet för att kunna se valda delar av tävlingen som intresserade mig.

Anonym sa...

Men du är ju bara bakom skärmen sån djärv :)))

Falken sa...

Ja, jag är ju bara bakom skärmen sån djärv...

Vet inte vad det betyder men det är säkert bra:)

Anonym sa...

dummast av allt är att den där "låten" eller skämtet eller va man nu ska kalla det är en av de mest nedladdade låtarna den här veckan - av alla (enligt P3 nyheter) på Itunes.

O ja råkade höra Operan vi ska skicka till eurovision...sämre tack, hon måste ha varit inkvoterad o fick dubbal röster eller nåt, för den e ju inte bra!

P.S. ja glömmer aldrig när du tyckte min lägenhet på bergsgatan 15 var lik Ryssland 1973 hahaha
D.S.