måndag 7 januari 2008

Ålderstecken?!

Jag har nu haft min kära mamma på besök här i Linköping i lite drygt en vecka. Hon är väldigt gammal min mamma. Mycket äldre än vad mammor som har pojkar i min ålder bruka vara.

Det faller sig ganska naturligt att hörseln blir sämre med åren. Det verkar dessutom vara väldigt pinsamt att erkänna detta vilket inte är lika naturligt eftersom det i mina ögon är helt normalt. Här följer ett exempel:
Vi var på hockey i torsdags, jag o mamma. Vi fick tag i bra sittplatser i ena hörnet, i det så kallade "riskförattfåpuckenihuvudethörnet". Så här var en av konversationerna som vi hade:

Jag: (Jag pekar på en plats ovanför ståplats) Där är mina jobbarkompisar (läs brandmännen). Vi har tur som kan gå på hockey när vi jobbar.

Mamma: Mamma tittar på ett helt annat ställe än vad jag pekar på och säger: Ja

Jag: Men du tittar ju inte där jag pekar. (Jag visar igen)

Mamma: Nä. Ok nu ser jag. Ja Herregud. Bra.

-------------- Periodpaus------------------

Jag: (Jag pekar mot brandmännen) De verkar inte ha fått något larm än iallafall.

Mamma: Vilka då?

Jag: Brandmännen förstås!

Mamma: Tok! Dem är väl inte här?

Jag: Jamen jag visade ju alldeles nyss var de stod och du svarade "Herregud vad kul att de kan gå på hockey på jobbet"

Mamma: Är det sant?

Jag: Suck.......

Inga kommentarer: