måndag 20 april 2009

Fotbollssupportrar

De verkar vara väldigt smarta. Svenska fotbollssupportrar.

Sitter och tittar på Hammarby-Djurgården. När Hammarby efter 15 minuter ligger under med ett noll då börjar Hammarby klacken att slänga in ölburkar mot Djurgårdens målvakt.

Hur tänker man som fotbollssupporter då?

"- Hm, jag kastar in några halvfulla ölburkar så kommer det här säkert att gå mycket, mycket bättre. Heja Bajen!"

el

"-Blev det inte väldigt lyckat senast någon sköning slängde in saker på en fotbollsplan, har för mig att det höjde stämningen på matchen och att det i efterhand även var bra för klubben"

Nä, de är ju faktist helt dumma i huvudet, de där neandertalar-packen.

4 kommentarer:

yid sa...

Det kanske delvis grundar sig i frustration och förväntningar som inte uppfylls?

Kanske är alkohol en faktor? Väldigt många människor beter sig väldigt annorlunda när de är berusade jämfört med när de inte är det.

Kanske är gruppen en faktor? Väldigt många människor beter sig väldigt annorlunda när de är i grupp jämfört med när de inte är det.

Hur som helst tror jag inte att det konsekvenstänkande som du beskriver förekommer.

LoneRanger sa...

Jag tror att det är samma kille som skiter på ditt jobb som är ansvarig för burkkastningen.

Stefan Falkelind sa...

Ja jag fattar inte vad de håller på med när de fjantar sig så där. Har en bloggtävling där du kan vinne Ankie Baggers nyaste.

Anonym sa...

Allvarligt, du uppdaterar ju den här bloggen lika bra som "through the gates of hell" är skön som ringsignal. Skärpning!